Księgarnia
1.Co to jest księgarnia? – wypowiedzi
dzieci.
2. „Wielki skarb” – Rodzic zaprasza
dziecko do wspólnego słuchania wiersza.
Wieki skarb
Barbara Stefania Kossuth
Mam
przyjaciela – wielki skarb,
największą
radość w świecie.
Któż
to? Aha, nie powiem, nie…
Z
łatwością odgadniecie.
Chciałbym
z nim przebyć cały dzień,
lecz
mi nie daje niania.
–
Ej, Jurku, chodź, na spacer czas,
dość
tego już czytania.
Tak,
książka to przyjaciel mój –
przyjaciel
prawie żywy.
|
On
opowiada cudów moc,
o
świecie prawi dziwy.
O
górach, morzach niesie wieść,
o
naszej własnej ziemi,
wypowie
wiersz lub cudną baśń –
czym?
– Literkami swymi.
Więc
cieszę się, że książkę mam.
Och,
czytać pragnę wiele!
Nie
niszczę ich, bo książki me –
najlepsi
przyjaciele.
|
3. Pytania do wiersza: Czego – zdaniem
autorki – można dowiedzieć się z książek? Jakie inne informacje możesz znaleźć
w swoich ulubionych książkach? Co oznacza sformułowanie „książka moim
przyjacielem”? Czy autorka miała na myśli takiego przyjaciela, z którym można
się bawić, biegać, wyjeżdżać?
4. „Na półce” – segregowanie książek
według kategorii.
Wybrane przez siebie książki dziecko układa w zależności od kategorii, np.
albumy, encyklopedie, wiersze, bajki dla dzieci, książki historyczne, dla
dzieci, dla dorosłych.
5. „Ile kosztuje ta książka?” – zabawa
tematyczna w księgarnię z wykorzystaniem zasobów domowej biblioteczki oraz
modeli (bądź prawdziwych) monet i banknotów. Dodawanie i odejmowanie cen
książek. 6-latki zapis działań ze zwróceniem uwagi na prawidłowy wygląd cyfr
pisanych.
6. „Fałsz” – zabawa rozwijająca logiczne
myślenie.
Rodzice i dzieci siedzą w kole. Kolejno każde opowiada jedną ze znanych bajek,
ale wprowadza do opowieści jakiś błąd – kto pierwszy go zauważy i powie Fałsz, staje się opowiadającym.
No comments:
Post a Comment