Mała orkiestra
1.„Instrumenty muzyczne” – rozmowa Rodzica z
dzieckiem, utrwalenie wiadomości z poprzednich zajęć. Dzielenie nazw
instrumentów na głoski (6-latki), na sylaby (4-5-latki).
2. „Głowa, ramiona” – zabawa ruchowa do
piosenki w języku angielskim.
Head, shoulders, knees and toes
sł. i muz. tradycyjne
Head,
shoulders, knees and toes,
Knees
and toes.
Head,
shoulders, knees and toes, (3 razy)
Knees
and toes.
And
eyes, and ears, and mouth,
And
nose.
Head,
shoulders, knees and toes,
Knees
and toes.
|
3. Różne gatunki muzyczne – rozmowa z
dzieckiem.
Informacje m. in. na stronie:
4. „Koncert rockowy” – naśladowanie gry na
gitarze.
Rodzic włącza muzykę rockową. Dziecko wciela się w gitarzystę i próbuje
naśladować grę na gitarze elektrycznej – w takim tempie, jakie słuchać w
utworze.
5. „Taneczne improwizacje” – tańczenie do
różnych gatunków muzycznych, określanie tempa, nastroju. Wybór muzyki należy do
Rodzica.
6. „Gitara”
– praca techniczna.
Dziecko z pudełek po chusteczkach i sznurka tworzy gitarę.
7. „Domowa orkiestra” – zabawa muzyczna
dla całej rodziny.
Proszę stworzyć orkiestrę przy wykorzystaniu dostępnych w domu instrumentów lub
dowolnych domowych przedmiotów (garnki, puszki, sztućce).
8. „Pląsy muzyczne” – zabawa relaksacyjna
(masażyk).
Masaż pleców osoby siedzącej przed sobą zgodnie ze słowami i ruchami:
Idą
słonie, (na plecach kładziemy całe dłonie)
potem
konie, (na plecach kładziemy piąstki)
panieneczki
na szpileczkach. (palce wskazujące z gryzącymi pieseczkami – szczypanie)
Świeci
słonko, (zataczamy dłońmi kółka)
płynie
rzeczka, (rysujemy linię)
pada
deszczyk. (uderzamy w plecy wszystkimi palcami)
Czujesz
dreszczyk? (łaskotanie)
No comments:
Post a Comment