Thursday, June 18, 2020

Lato, lato


Kolory lata

1.„Z czym kojarzy się lato?” – technika niedokończonych zdań, zabawa z piłką. Rodzic pyta dziecko, z czym kojarzy mu się lato. Rzuca piłkę do dziecka i zaczyna zdanie: Lato kojarzy mi się… Dziecko łapie piłkę i kończy wypowiedź.
2. „Tato, czy już lato?” – praca z wierszem Beaty Szelągowskiej.
Tato, czy już lato?
Beata Szelągowska
Powiedz, proszę! Powiedz, tato,
Po czym poznać można lato?
Skąd na przykład wiadomo, że już się zaczyna?
Po prostu:
Po słodkich malinach,
Po bitej śmietanie z truskawkami,
Po kompocie z wiśniami,
Po życie, które na polach dojrzewa,
Po słowiku, co wieczorem śpiewa,
Po boćkach uczących się latać,
Po ogrodach tonących w kwiatach,
Po świerszczach koncertujących na łące,
Po wygrzewającej się na mleczu biedronce,
Po zapachu skoszonej trawy i róż,
I już!
3. Pytania do tekstu: Po czym w wierszu, według taty poznajemy lato? Po czym ty poznajesz, że jest lato?
4. „Lato” – film edukacyjny
5. Utrwalenie nazw por roku (4-5-6-latki), dni tygodnia (5-6-latki), miesięcy (6-latki)
6. „Lato - tato” – tworzenie rymów do słów związanych z latem, doskonalenie słuchu fonemowego.
7. „Po łące biega lato” – słuchanie i zabawa ruchowa do piosenki.
8. „Po czym można poznać lato?” – praca plastyczna (6-latki), technika dowolna.
9. „Letnie kolorowanki” – do wyboru (4-5-latki)

No comments:

Post a Comment