Kolory lata
1.„Z czym kojarzy się lato?” – technika
niedokończonych zdań, zabawa z piłką. Rodzic pyta dziecko, z czym kojarzy mu się
lato. Rzuca piłkę do dziecka i zaczyna zdanie: Lato kojarzy mi się… Dziecko
łapie piłkę i kończy wypowiedź.
2. „Tato, czy już lato?” – praca z
wierszem Beaty Szelągowskiej.
Tato, czy już lato?
Beata Szelągowska
Powiedz,
proszę! Powiedz, tato,
Po
czym poznać można lato?
Skąd
na przykład wiadomo, że już się zaczyna?
Po
prostu:
Po
słodkich malinach,
Po
bitej śmietanie z truskawkami,
Po
kompocie z wiśniami,
Po
życie, które na polach dojrzewa,
Po
słowiku, co wieczorem śpiewa,
Po
boćkach uczących się latać,
Po
ogrodach tonących w kwiatach,
Po
świerszczach koncertujących na łące,
Po
wygrzewającej się na mleczu biedronce,
Po
zapachu skoszonej trawy i róż,
I
już!
3. Pytania do tekstu: Po czym w
wierszu, według taty poznajemy lato? Po czym ty poznajesz, że jest lato?
4. „Lato” – film edukacyjny
5. Utrwalenie nazw por roku (4-5-6-latki),
dni tygodnia (5-6-latki), miesięcy (6-latki)
6. „Lato - tato” – tworzenie rymów do słów
związanych z latem, doskonalenie słuchu fonemowego.
7. „Po łące biega lato” – słuchanie i
zabawa ruchowa do piosenki.
8. „Po czym można poznać lato?” – praca
plastyczna (6-latki),
technika dowolna.
9. „Letnie kolorowanki” – do wyboru (4-5-latki)
No comments:
Post a Comment